Sıkça Sorulan Sorular

Yokuşta yarım debriyaj

Yokuşta yarım debriyaj nasıl yapılır?

Yarım debriyaj yöntemini uygulamak için sol ayakla debriyaja, sağ ayakla ise frene sonuna kadar basılır. Daha sonra sol ayak yavaşça debriyajdan kaldırılır. Devir saatinde hareket görüldüğünde veya araç hafifçe titrediğinde yarım debriyaj uygulanmaya başlanır.

Debriyajın kavrama noktası nasıl bulunur?

tam olarak neresi olduğunu tespit için motor sesine kulak verilmesi gereken noktadır. debriyaj dibe kadar basılır ve yavaşça yukarı kaldırılmaya başlanır. bu sırada motor sesine dikkat ediniz.bir yere geldiğinizde motor sesinde bir değişim farkedeceksiniz. işte bu nokta kavrama noktasıdır.

Yokuşta debriyaj nasıl kullanılır?

Arabanızı vites boşta ve el freni çekili halde çalıştırın. Debriyaja sonuna kadar basın, vitesi 1'e alın. Ayağınızı debriyajdan yavaşça çekip gaza basın….

  1. Aracınızın vitesi ve hızınız mümkün olduğunca düşük olmalı. …
  2. Dik yokuşları inerken vitesi boşa almayın.

Viraj dönerken debriyaja basılır mı?

Dönerken debriyaja basılmaz arkadaşlar , aracın kontrolünü kaybedersiniz. Uzun yolda, dönerken yani virajlarda: … Debriyaja bas, vites değiştir, tekrar gaza bas, vs aracın kısmi kontrölünü kaybettirir, virajda buzlanma yada su varsa, tekerleri kayma eğilimine sokar.

Yokuşta nasıl kalkış yapılır?

Kalkış yaparken, el freni kullanılmaz. Yokuşta kalkış yapabilmenizin en rahat yolu yarım debriyaj yaparak kalkmaktır. Ayağımızı yavaşça debriyajdan kaldırırken araç titremeye başlayacaktır. Araç gaza basmadan kendiliğinden ileri doğru hareket etmek isteyecektir.

Yokuş aşağı inerken araba nasıl kullanılır?

Yokuş aşağı inerken düşük devirlere inilmeli ve fren mümkün olduğunca az kullanılmalı. Çünkü yokuş inerken dikkat edilecek en önemli nokta, hızın kontrol altında tutulmasıdır. Yokuş inerken motor freninden destek alınırsa daha sağlam sonuçlar elde edilir.

Debriyaj kullanımı nasıl olmalı?

Sol ayakla debriyaja basılır ve çekerken de devir saatine bakılır. Devir saatinde oynamalar görüldüğünde ve araba titremeye başladığında rölanti yani kavrama noktasına ulaşılmış olur. Kavrama noktasında ayağın sabitlenmesi gerekir. Sağ ayak ise fren pedalından çekilip hemen gaza yavaşça basılır.